Благоговението е плод на любовта
от Свети Тихон Задонски
Любовта не безчинства: тя знае къде и какво да говори или да прави, обмисля мястото и времето, пази се да не подаде или приеме съблазън. Ето защо всичко, което тя говори и прави, е обмислено, и навсякъде се държи чинно и благоговейно. Затова всяко безчинството не е плод на любовта.
С благоговение трябва да пристъпваме към Светите Тайнств Трябва да имаме велико благоговение по време на молитва. Молитвата без благоговение е безполезна.
От вярата в Словото Божие като истинно Негово Слово, се ражда благоговение. Благоговение трябва да имаме и при четене, и при слушане на Словото Божие, защото то е безценен Божий дар.
Благоговението идва от познаването на Божията вездесъщност.
Познаването на Божията вездесъщност води до благоговение към Бога, защото когато Бог е навсякъде, значи Той е и с мене, и с тебе, и с всички нас, и всички ние сме пред Него. И каквото да правим, говорим или мислим, пред него го правим,говорим и мислим. Така човек се удържа от безчинство и показва благоговение пред лицето на своя Създател, Цар и Господ. Ако ние, прочие,се срамуваме и се боим да не би да покажем каквото и да е, даже и най-малкото неуважение пред лицето на земния свой цар или на който и да е човек, то колко повече трябва да се боим да правим това пред лицето на Бога, Царя на небето и земята, Който е цар на царете и Господар на господарстващите! (1Тим. 6:15).
Навсякъде, където и да бъдем, ние можем да Го призовем и да Му отправим молитви, защото Той навсякъде е с нас.
Никъде не можем да избягаме от Неговия съд, защото Той навсякъде ни достига и е преди нас със Своето присъствие (Иер. 23:24). По този начин ние се убеждаваме, че трябва да се смирим пред Него, с умиление да паднем и да молим прошка и помилване.
Помни, че присъствието Божие е навсякъде - и у тебе ще се породи благоговение.
Християнинът е длъжен да се държи с благоговение пред Бога.
Горко на онези, които пред Божието лице безчинстват и не почитат Неговото величие.
Християните трябва да се държат със страх и благоговение пред вездесъщия и всичко виждащ Бог, и да не вършат нещо непристойно, нито говорят, или да мислят нещо такова.